Cases » Effectiviteit en efficiëntie in de student journey
Op basis van eigen onderzoek naar de student journey van de MBO-student en de behoeften van Nimeto, zijn we gestart met de ontwikkeling en implementatie van een nieuwe website. Dit deden we vanuit de Product Owner (PO) rol in het Scrumteam dat voor de website verantwoordelijk was. Nadat deze succesvol live ging, bepaalden we de volgende stappen aan de hand van de student journey.
Dit deden we echter niet alleen. De interne wensen, mogelijkheden en doelen van de organisatie wogen we continu mee, of gaven we tegengas aan wanneer nodig.
Op basis van de huidige student journey (de 0-meting) hebben we een strategie opgetuigd om samen met de meest impactvolle touchpoints voor de doelen van Nimeto aan de slag te gaan. Toen vervolgens de basis goed stond, zijn we de touchpoints stapsgewijs en in samenwerking met Nimeto verder gaan verbeteren.
Het resultaat liegt er niet om: de meest recente data over MBO-studenten laten zien dat Nimeto de snelst groeiende instelling in 2023 was (een flinke 7% in groei). En dat in een landschap waar negen op de tien instellingen te maken had met terugloop. Dit is voor een enorm deel te danken aan de goede opleider die het is.
Ben je op zoek naar tijdelijke ondersteuning en wil je de zekerheid van een consultancybureau dat staat voor kwaliteit en kennis? Ontdek onze diensten!