Cases » Nieuwe website traject
“Hun kennis van website-techniek, hun kennis over digitale marketing met daarbij een goede dosis organisatiesensitiviteit, maakte dat we DigitalWorks met vertrouwen de rol van product owner gaven in dit specialistische en intensieve traject.”
Nimeto is een mbo vakschool voor creatieve ruimtemakers. En daar hoort een website bij die dit gevoel kan overbrengen. Tegelijkertijd is het belangrijk dat studenten en hun ouders ook alle praktische informatie makkelijker op de website kunnen vinden. Omdat de vorige website niet helemaal aansloot bij het gevoel dat Nimeto wil overbrengen, werd dit vraagstuk bij DigitalWorks neergelegd. Een opdracht waarin we ons helemaal thuis voelen. Vanuit onze rol als Product Owner kunnen we samen het verschil maken en echt iets unieks neerzetten.
Als we met een project beginnen, starten we altijd met het stellen van vragen. Een van de belangrijkste vragen is: ‘waarom moet er een nieuwe website komen’? Vaak wordt meteen duidelijk waarom de oude website niet meer voldoet. In de eerste 3 maanden van de samenwerking met Nimeto hebben we veel aandacht besteed aan het uitvoeren van intern en extern onderzoek. Zoals het interviewen van medewerkers in de organisatie, het selecteren van de juiste websitebouwer en het uitvragen van informatie bij oud-studenten. We kregen van de oud-studenten terug dat ze het visuele stuk op de website miste. Juist de producten die de studenten van Nimeto maken verdienen een plek op de website. Ook het vernieuwde huisstijlhandboek werd vaak genoemd. Dit gaf ons de input die we nodig hadden om een website in te richten die past bij Nimeto.
Met de input van het onderzoek startte de bouw van de website van Nimeto. Een externe partner, RedKiwi, pakte de bouw van de website op. We zijn voor alle partijen het eerste aanspreekpunt geweest en zorgden dat informatie goed en begrijpelijk werd vastgelegd.
Ook volgde de voorbereiding op het live zetten van de website. Denk daarbij aan werkzaamheden als:
Nadat de website van Nimeto live stond, werd onze rol in het proces kleiner. Natuurlijk blijven wij aangehaakt om te ondersteunen en waar nodig de website verder te optimaliseren. Voor Nimeto doen we dit met behulp van een backlog en scrum.
Dit betekent dat we maandelijks kijken naar waar kansen of knelpunten liggen. Gezamenlijk stellen we prioriteiten en plannen we wat er moet gebeuren. Het gaat hierbij niet alleen om optimalisatiepunten vanuit de website, maar ook om zaken als:
Dit zorgt ervoor dat we efficiënt samenwerken, maar dat de klant zo zelfstandig mogelijk zonder ons verder kan. Dat matcht precies met waar DigitalWorks voor staat: klanten helpen zodat ze zelfstandig zo effectief en efficiënt mogelijk digitaal verder kunnen groeien.
Ben je op zoek naar tijdelijke ondersteuning en wil je de zekerheid van een consultancybureau dat staat voor kwaliteit en kennis? Ontdek onze diensten!