Om je doelgroep goed te blijven bedienen, is het essentieel om nieuwe producten of diensten te ontwikkelen. Vervolgens moeten deze producten en diensten goed gepositioneerd worden, zodat je de doelgroep ook echt bereikt. Maar hoe doe je dit zo effectief en efficiënt mogelijk? DigitalWorks helpt al jarenlang organisaties uit verschillende branches met dit vraagstuk. Door de juiste vragen te stellen en data te analyseren begeleiden we jou met het passend digitaal positioneren van elk product en elke dienst.
Of je nu een nieuw product in de markt wilt plaatsen of een bestaand product beter wilt positioneren, DigitalWorks staat voor je klaar. In een traject van gemiddeld 2 à 3 maanden begeleiden onze experts jouw team van idee naar actie.
Hierbij beginnen we met een inspiratietraject in de vorm van twee design thinking sessies met je team. Centraal in dit traject staat:
Bij elke stap van dit traject staat ons team van experts tot jouw beschikking. De kwaliteiten van jouw team vullen we aan met onze kennis en ervaring binnen de digitale markt. Zo bouwen we samen aan een strategie om het (nieuwe) aanbod zo goed mogelijk digitaal te positioneren.
Tijdens de samenwerking met DigitalWorks heb je zelf de touwtjes in handen. Onze experts nemen een ondersteunende rol aan en begeleiden jouw marketingteam gedurende het hele traject. Vanuit onze kennis en ervaring vinden we gemiste kansen en sporen we probleemgebieden op. Met deze informatie vormen we een plan, zodat jouw team zo effectief en efficiënt mogelijk kan werken. Met onze expertise en ervaring blijft jouw organisatie de concurrentie voor en weet de doelgroep je altijd te vinden.
We beginnen met een kennismaking. Tijdens de kick-off brengen we vervolgens iedereen samen die betrokken is bij het (nieuwe) initiatief. Samen bespreken we de wensen en mogelijkheden van het positioneringstraject.
In de eerste design thinking sessie focussen we op het verkrijgen van een helder beeld van de doelgroep en het product. Door de juiste vragen te stellen, verzamelen we essentiële informatie om het traject verder vorm te geven.
Tijdens een tweede sessie gaan we hier dieper op in. We identificeren samen waar potentiële kansen en knelpunten liggen. Vervolgens kijken we welke punten prioriteit hebben om jullie aanbod optimaal digitaal te positioneren voor de doelgroep
We verzamelen de inzichten uit de twee design thinking sessies en vertalen deze naar een document met concrete actiepunten. Dit document presenteren we aan het team dat verantwoordelijk is voor het vernieuwde aanbod, zodat de vervolgstappen voor iedereen duidelijk zijn.
Tijdens en na het uitvoeren van de actiepunten, houden we de resultaten scherp in de gaten. Vanuit deze resultaten kijken we hoe we de positionering nog efficiënter kunnen maken.
Zie je niet meteen de juiste oplossing? Geen zorgen! Neem contact met ons op en vertel ons jouw uitdaging. We kijken ernaar uit om samen de perfecte oplossing te vinden.