Digitaal klantcontact

Digitalisering zorgt ervoor dat bedrijven en klanten op een andere manier met elkaar communiceren. In de huidige tijd is het belangrijk om een duidelijke visie te hebben hoe een organisatie contact wil hebben met haar (potentiële) klanten.

Organisaties zetten in op digitalisering van klantcontact omdat ze daarmee kosten besparen. Daarnaast zorgt het digitaal aanbieden van self-service voor een hogere klanttevredenheid. Een klassieke win – win situatie dus als we het hebben over effectiviteit (= juiste dingen dingen) en efficiëntie (= kosten besparen).

Onze ervaren digital business consultants helpen om een digitale klantcontactstrategie te ontwikkelen en kunnen de implementatie begeleiden.

Benieuwd naar onze aanpak?

Wat is uw digitale uitdaging?

Het digitale domein biedt oneindige kansen voor commerciële groei, het verhogen van klanttevredenheid en het bieden van relevante communicatieboodschappen. Maar, waar kansen zijn, zijn ook uitdagingen. Deze uitdagingen hebben vaak te maken met digitale kennis, techniek of data. DigitalWorks helpt u hiermee en zorgt ervoor dat uw organisatie in de toekomst effectiever en efficiënter te werk gaat.

Onze ervaren consultants staan klaar om samen met u te werken aan een oplossing!

Digitale klantcontact producten

DigitalWorks heeft op drie thema’s een succesvolle methode ontwikkeld om digitaal klantcontact op een snelle manier te beïnvloeden.

Klantherkenning

Door het online kunnen herkennen van klanten is het mogelijk om online advertentiecampagnes relevanter te maken en websites te personaliseren. Hierdoor bent u in staat klanten anders te behandelen op uw eigen platform of binnen de diverse online advertentiekanalen zoals display ads en social media.

De technische inrichting is best complex. Daarom hebben veel organisaties deze stap nog niet gezet. DigitalWorks begeleidt dit proces van technische implementatie tot aan de eerste campagne. Daarbij zorgen wij ervoor dat uw organisatie altijd compliant is aan de strikte wet- en regelgeving.

Onsite klantcontact

Heeft u moeite om uw huidige klantcontactstrategie door te vertalen naar uw digitale platform of website? Wij helpen u om een digitale klantcontact strategie te ontwikkelen die past bij de behoefte van uw doelgroep. Dit verhoogt de effectiviteit van communicatie en efficiëntie op het afhandelen van klantvragen.

Wij bekijken welke middelen, tools en UX-oplossingen nodig zijn om uw klantcontact strategie succesvol in te zetten. Bovendien kunnen wij, vanwege onze kennis, expertise en ervaring, ook optreden als Product Owner. Dit garandeert een succesvolle implementatie.

Digitaliseren klantcontact

Klanten verwachten dat ze veel klantvragen zelf online kunnen regelen. Denk hierbij aan het vinden van informatie of het wijzigen van persoonsgegevens, bestaande producten en diensten. Het is een gewenning van klanten dat ze dit op hun eigen gekozen moment kunnen doen. De lat voor selfservice ligt binnen veel sectoren ongekend hoog en achterblijven kan een negatief beeld geven ten opzichte van concurrentie.

DigitalWorks zorgt ervoor dat u inzicht krijgt in de self service klantbehoefte en zorgt voor een gedetailleerd rapport met requirements richting relevante stakeholders.

Wil je aan de slag met Digitaal Klantcontact?

Neem contact met ons op!