Cases » B2B Growth Marketing
‘Als team voelen wij ons erg betrokken bij het hele proces en het is fijn om al snel de eerste resultaten te zien. Samen, als marketing team GroenLeven en DigitalWorks, zorgen we voor optimalisaties en digitale leads. DigitalWorks is voor ons een verlengstuk van de marketing afdeling. Wij zijn als GroenLeven zeer tevreden over de samenwerking met DigitalWorks
GroenLeven is een marktleider in grootschalige zonne-energieprojecten. Toen GroenLeven ons benaderde, waren ze al een tijdje op zoek naar een manier om hun naamsbekendheid en merkvoorkeur te verhogen. Daarnaast wilde het team graag meer leads genereren via digitale kanalen. Op de website van GroenLeven stonden geen duidelijke triggers die leads genereren. Daarnaast stond GroenLeven nog aan het begin van de digitale transitie. Er waren nog geen activiteiten die hielpen om het merk ´GroenLeven´ uit te bouwen. Ook op het gebied van performance marketing waren er nog geen activiteiten.
Uit de analyse van de website van GroenLeven bleek dat er weinig aanvragen via de website binnenkwamen. Zonde natuurlijk! Samen met GroenLeven zijn we daarom ook begonnen met een kick-off. Tijdens deze kick-off sessie is er een compleet jaaroverzicht gemaakt met alle verbetervoorstellen. Dit leidde tot een concreet actieplan. Ook is er een strategie ontworpen voor zowel de korte als de lange termijn. Dit hebben we gedaan op basis van drie pijlers namelijk: data, traffic en optimalisatie. Tijdens de maandelijkse bijeenkomsten met GroenLeven bespraken we de voortgang en evalueerden we de acties die uitgevoerd zijn. Daarnaast wisselden we aan de hand van data, ideeën uit voor optimalisaties.
Na de kick-off hebben we eerst alle optimalisaties doorgevoerd op de website van GroenLeven. Daarnaast plaatsten we meerdere formulieren op de website om zo meer leads te genereren. Bijvoorbeeld een formulier voor het aanvragen van een gratis adviesgesprek. Ook konden gebruikers zich inschrijven voor de nieuwsbrief. Een maand nadat de vernieuwde website live ging, zagen we al resultaat. Informatie werd door de gebruikers gemakkelijker gevonden. Hierdoor nam de gemiddelde tijd die gebruikers spenderen op een pagina, meteen toe. Uiteindelijk hebben de optimalisaties geleid tot meer aanvragen voor adviesgesprekken, inschrijvingen voor de nieuwsbrief en een toename in downloads van whitepapers. Een succes!
Ben je op zoek naar tijdelijke ondersteuning en wil je de zekerheid van een consultancybureau dat staat voor kwaliteit en kennis? Ontdek onze diensten!