Krijg de student journey in beeld
Het aantal MBO-studenten neemt de komende jaren verder af. Opleidingen waar voorheen een wachtrij voor was, zitten nu met moeite vol of hebben zelfs nog plek over. Daarom heeft DigitalWorks, samen met gerenommeerd onderzoeksbureau Enneüs, wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de misvattingen van de beslissers in het middelbaar beroepsonderwijs over studentenwerving.
- 75% van de scholieren weet nog niet wat ze wil studeren wanneer ze de keuzevakken bepaalt.
- Meer dan de helft van de VO-scholieren heeft géén studiekeuzetest gedaan tijdens het oriënteren op een opleiding.
- De persoonlijke connectie met een school is tot 5x zo belangrijk in het maken van een keuze in vergelijking met andere redenen.
- Salaris staat met stip onderaan van alle belangrijke aspecten om voor een opleiding te kiezen.
- De mening van ouders is 2.5x zo impactvol als die van mentoren. En de mening van decanen, leraren en vriend(inn)en doet er zelfs bijna helemaal niet toe.
DOWNLOAD HET ONDERZOEK
Heb je een ander complex digitaal vraagstuk liggen, een interim opdracht of is er tijdelijk extra expertise nodig binnen jouw marketingteam? Ook daar kunnen we je bij helpen en extra ondersteuning bieden. Naast ons Consultancy as a Service concept voeren wij ook maatwerk consultancy uit voor onze opdrachtgevers. Neem contact met ons op en wij kijken graag samen met jou naar de mogelijkheden.
- Dit is DigitalWorks
- Meer dan 10 jaar ervaring
- Nr. 1 Emerce100
- Verhogen jouw digitale IQ
We hebben de samenwerking als zeer prettig ervaren en bevelen DigitalWorks dan ook zeker aan als digital marketing partner.

Margriet de Kroon
YoungCapital
Met wie wij verder samenwerken





