Handmatig terugkerende taken zijn naast saai, vaak kostbaar. Het kost (veel) tijd en de kans op menselijke fouten is relatief hoog. Met behulp van marketing automation kunnen processen geautomatiseerd worden. Voor marketing automation is het essentieel om te werken met betrouwbare data, om de juiste acties aan de juiste datapunten te koppelen.
Als de customer journey inzichtelijk is, leent marketing automation zich perfect. Communiceer de juiste boodschap op het juiste moment, zonder dat dit handmatig ingesteld moet worden. Op deze manier kun je de klant volgen door de customer journey en labelen met lead scoring. Hierdoor wordt inzichtelijk op welk moment sales medewerkers de lead kunnen benaderen en kunnen converteren van MQL naar SQL.
Marketing automation is daarmee ook een geschikt middel om de samenwerking tussen de sales en marketing afdeling te verbeteren. Het automatiseren van het proces zorgt ervoor dat het schaalbaar is en er voornamelijk tijd wordt besteed aan kwalitatieve leads.
Het doel van e-mail automation is om klanten langdurig aan jouw organisatie te verbinden en om uiteindelijk meer aankopen of leads te realiseren. Combineer e-mail automation met personalisatie en je kunt de content toespitsen op die ene persoon. Hierdoor zullen bezoekers sneller overgaan tot een aankoop. Daarnaast wordt er tijd bespaard door het automatiseren van handmatige repeterende taken.
Onze multidisciplinaire consultants kijken verder dan alleen de implementatie van marketing automation. Met behulp van data analyses en de huidige marketingcampagnes worden eerst de huidige situatie, de doelgroep en de volledige customer journey in kaart gebracht. Met deze informatie ontwikkelen de consultants een goed doordachte strategie met business case. Uiteindelijk kunnen onze consultants ook helpen bij de implementatie van de strategie en het beheren van de marketing automation campagnes.
DigitalWorks hanteert een unieke werkwijze met de focus op het verhogen van het digitale IQ binnen jouw organisatie. Onze consultants helpen dus niet alleen met de strategie, de implementatie en het beheer, ze delen ook relevante kennis met jouw medewerkers. Wij geloven namelijk dat iedere organisatie in de toekomst ook zelf aan de slag kan gaan met digitale marketing, zolang de juiste kennis binnen de organisatie aanwezig is. Benieuwd hoe wij deze werkwijze aanpakken? We vertellen hier uitgebreid over onze werkwijze.