Marketing automation

Het doel van marketing automation is om effectiever en efficiënter te werken om zo tijd te besparen, beter te communiceren met de (potentiële) klant en uiteindelijk meer omzet of leads te genereren. De bekendste vorm van marketing automation is e-mail automation. Daarnaast wordt marketing automation ook gebruikt om repeterende werkzaamheden te automatiseren, van leadgeneratie naar lead nurturing te werken en om de contactmomenten in de customer journey te optimaliseren.

Benieuwd hoe wij jouw organisatie kunnen helpen?

Laat ons je helpen met het inzetten van marketing automation

Handmatig terugkerende taken zijn naast saai, vaak kostbaar. Het kost (veel) tijd en de kans op menselijke fouten is relatief hoog. Met behulp van marketing automation kunnen processen geautomatiseerd worden. Voor marketing automation is het essentieel om te werken met betrouwbare data, om de juiste acties aan de juiste datapunten te koppelen.

Als de customer journey inzichtelijk is, leent marketing automation zich perfect. Communiceer de juiste boodschap op het juiste moment, zonder dat dit handmatig ingesteld moet worden. Op deze manier kun je de klant volgen door de customer journey en labelen met lead scoring. Hierdoor wordt inzichtelijk op welk moment sales medewerkers de lead kunnen benaderen en kunnen converteren van MQL naar SQL.

Marketing automation is daarmee ook een geschikt middel om de samenwerking tussen de sales en marketing afdeling te verbeteren. Het automatiseren van het proces zorgt ervoor dat het schaalbaar is en er voornamelijk tijd wordt besteed aan kwalitatieve leads.

Het doel van e-mail automation is om klanten langdurig aan jouw organisatie te verbinden en om uiteindelijk meer aankopen of leads te realiseren. Combineer e-mail automation met personalisatie en je kunt de content toespitsen op die ene persoon. Hierdoor zullen bezoekers sneller overgaan tot een aankoop. Daarnaast wordt er tijd bespaard door het automatiseren van handmatige repeterende taken.

Onze multidisciplinaire consultants kijken verder dan alleen de implementatie van marketing automation. Met behulp van data analyses en de huidige marketingcampagnes worden eerst de huidige situatie, de doelgroep en de volledige customer journey in kaart gebracht. Met deze informatie ontwikkelen de consultants een goed doordachte strategie met business case. Uiteindelijk kunnen onze consultants ook helpen bij de implementatie van de strategie en het beheren van de marketing automation campagnes. 

DigitalWorks hanteert een unieke werkwijze met de focus op het verhogen van het digitale IQ binnen jouw organisatie. Onze consultants helpen dus niet alleen met de strategie, de implementatie en het beheer, ze delen ook relevante kennis met jouw medewerkers. Wij geloven namelijk dat iedere organisatie in de toekomst ook zelf aan de slag kan gaan met digitale marketing, zolang de juiste kennis binnen de organisatie aanwezig is. Benieuwd hoe wij deze werkwijze aanpakken? We vertellen hier uitgebreid over onze werkwijze.

Waarom kiezen voor DigitalWorks

Wil jij ook aan de slag met marketing automation en ben je benieuwd wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op

digitalworks-belt-terug

DigitalWorks belt je graag terug over marketing automation.

Case: Gemeente Groningen

Alle marketingdiensten beschikbaar als service. Je betaalt een vast bedrag per maand en elke maand kijken we welke kanalen aandacht vereisen en waar optimalisatie nodig is. Zo zorgen we samen voor het maximale rendement.

Gemeente Groningen

Campagne management, Strategie

We hebben de samenwerking als zeer prettig ervaren en bevelen DigitalWorks dan ook zeker aan als digital marketing partner.

digitalworks-young-capital-logo

Margriet de Kroon

YoungCapital

Met wie wij verder samenwerken