Digital Operations

Bij het uitvoeren van de digitale strategie horen werkzaamheden. Denk hierbij aan het inrichten van Google / Adobe Analytics, het opzetten & managen van de verschillende digitale marketing kanalen en het rapporteren van de resultaten aan de organisatie / stakeholders. Onze multidisciplinaire consultants hebben ruime ervaring in online marketing, werken aan de hand van data-inzichten en hebben altijd focus op kennisoverdracht in de organisatie.

Zoekmachine adverteren

Adverteren in zoekmachines is in de basis doodeenvoudig. Je laat een advertentie in de zoekmachine zien aan de mensen die zoeken op jouw product of dienst. Het probleem bij zoekmachine advertising is dat het platform je bij wijze van spreken 1001 mogelijkheden geeft om de juiste advertentie aan de juiste doelgroep te laten zien. Het systeem is zo ingericht dat het met name de winst maximaliseert van de zoekmachines en niet direct die van de adverteerder. Echter als je weet wat je doet kan zoekmachine advertising een middel zijn om veel omzet te genereren waardoor niet alleen de zoekmachine profiteert maar ook de adverteerder.

Search Engine Optimization

Met Search Engine Optimization, of afgekort SEO, zorg je dat de website goed vindbaar is voor de zoekmachines maar verbeter je voornamelijk de gebruiksvriendelijkheid op het gebied van content en techniek voor de bezoeker. Door relevante content te schrijven voor de bezoeker, ben je eerder online zichtbaar voor een potentiële klant in de customer journey. Dit zorgt voor een stijging in het organische verkeer en draagt bij aan de groei van omzet of leads.

E-mail Marketing

E-mail marketing is een effectieve manier om een relatie met bestaande klanten op te bouwen. Bijvoorbeeld door het sturen van nieuwsbrieven. Met bestaande klantdata kunnen er nieuwe segmenten gemaakt worden en bereikt worden via e-mail marketing. Potentiële klanten zijn te bereiken door gebruik te maken van e-mail automation. En door lead nurturing content in de e-mails te gebruiken, voed je de klanten met relevante informatie zodat ze eerder overgaan tot conversie.

Display Advertising

Display advertising is een effectieve manier om een grote doelgroep te bereiken met jouw boodschap. Display advertising wordt vaak gebruikt in de bewustwordingsfase en voor remarketing campagnes. Ook is het een manier om een specifieke doelgroep te bereiken met een visuele uiting, bijvoorbeeld met een banner.

Social Media Marketing

95% van de Nederlanders maakt gebruik van één van de Social Media kanalen. Dit maakt Social Media erg geschikt om de doelgroep te bereiken in elke fase van de customer journey. Afhankelijk van de doelgroep en jouw doelstellingen kies je het social media kanaal waar je de doelgroep kunt bereiken en de doelstelling mee kunt behalen.

Audits

DigitalWorks helpt organisaties met het zetten van de vervolgstap binnen digital marketing en voert daarom regelmatig audits uit. Deze audits geven inzicht in de huidige prestaties van de ingezette kanalen. Deze audits zijn erg waardevol voor organisaties, omdat ze de kansen voor optimalisatie per kanaal in kaart brengen

Enthousiast geworden?

Laten we aan de slag gaan!

We hebben de samenwerking als zeer prettig ervaren en bevelen DigitalWorks dan ook zeker aan als digital marketing partner.

digitalworks-young-capital-logo

Margriet de Kroon

YoungCapital

Met wie wij verder samenwerken