Customer journey

Door het in kaart brengen van de customer journey, ook wel de klantreis genoemd, wordt inzichtelijk welke contactmomenten er plaatsvinden tussen klant en organisatie. Deze inzichten helpen om de klantbeleving te verbeteren, waardoor je kunt inspelen op de behoeften. Dit draagt bij aan het identificeren van nieuwe kansen, het optimaliseren van huidige kanalen en het verhogen van conversies.

Benieuwd hoe wij jouw organisatie kunnen helpen?


Neem contact op

Laat ons je helpen met het verbeteren van de klantbeleving

Tijdens de klantreis komt de klant in verschillende fases en op verschillende momenten in contact met jouw organisatie. Deze momenten worden in kaart gebracht met customer journey mapping. Op basis van deze customer journey map, kunnen we optimalisaties doorvoeren binnen de verschillende contactmomenten met klanten. 

DigitalWorks helpt je om deze mogelijkheden voor optimalisatie in kaart te brengen. Hierbij brengen we de volledige customer journey in beeld, analyseren we de huidige situatie en inventariseren we de nieuwe mogelijkheden. Dit doen we aan de hand van data analyses van huidige marketingcampagnes en interviews met stakeholders en (potentiële) klanten. Op basis van deze informatie worden nieuwe persona’s ontwikkeld, de klantreis wordt per persona gevisualiseerd en gekoppeld aan de huidige marketingactiviteiten. Deze informatie gebruiken onze multidisciplinaire consultants om de huidige klantbeleving en de kanalen te optimaliseren. Daarnaast analyseren we binnen welke kanalen de beste optimalisaties behaald kunnen worden om zo op langere termijn grotere doelen te behalen. We blijven de customer journey monitoren, zodat veranderingen binnen de klantreis op tijd opgemerkt worden en hier ook weer op ingespeeld kan worden met nieuwe optimalisaties. 

Door snelle ontwikkelingen is het noodzakelijk om de customer journey te blijven monitoren zodat veranderingen binnen de klantreis op tijd opgemerkt worden. 

Naast dat DigitalWorks zich richt op het in kaart brengen van de klantreis en het optimaliseren van kanalen, ligt de focus ook op het verhogen van het digitale IQ binnen jouw organisatie. Wij geloven er namelijk in dat iedere organisatie in de toekomst zelf aan de slag kan gaan met digitale marketing, zolang de juiste kennis maar binnen de organisatie aanwezig is. Benieuwd hoe wij deze kennis overbrengen? We vertellen hier uitgebreid over onze unieke werkwijze.

Waarom kiezen voor DigitalWorks

Wil jij ook meer inzicht krijgen in de reis van jouw klanten en ben je benieuwd wat wij daarin kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op!

digitalworks-belt-terug

DigitalWorks belt je graag terug over customer journey.

Case: Gemeente Groningen

Alle marketingdiensten beschikbaar als service. Je betaalt een vast bedrag per maand en elke maand kijken we welke kanalen aandacht vereisen en waar optimalisatie nodig is. Zo zorgen we samen voor het maximale rendement.


Gemeente Groningen

Campagne management, Strategie


verdiep je in deze case

We hebben de samenwerking als zeer prettig ervaren en bevelen DigitalWorks dan ook zeker aan als digital marketing partner.

digitalworks-young-capital-logo

Margriet de Kroon

YoungCapital

Met wie wij verder samenwerken