Digital recruitment

De digitale uitzendmarkt is de afgelopen jaren enorm ontwikkeld. De jobboards schieten als paddenstoelen uit de grond. Adverteren in Google is als “kleine” uitzender bijna niet meer op te brengen. Met meer vacatures dan geschikte kandidaten, zware concurrentie online, is het lastig voor uitzendbureau’s om online zichtbaar te zijn.

DigitalWorks heeft voor diverse uitzendorganisaties door het hele land de met succes digitale transities verzorgd. En het gemiddelde resultaat? 290% meer sollicitanten in 3 maanden.

Om een probleem op te lossen moeten
we eerst de oorzaken blootleggen

DigitalWorks heeft een digital audit ontwikkeld waarmee we oorzaken snel bloot kunnen leggen. Onderstaand een top 10 van de oorzaken in willekeurige volgorde:

  1. Beperkte kennis over digitale marketing in de organisatie;
  2. Er is geen digitale strategie en zijn er geen doelstellingen en kpi’s gedefinieerd;
  3. Er worden verkeerde kanaal keuzes gemaakt;
  4. Digitale marketing is individueel (bij de recruiter) belegd i.p.v. centraal;
  5. Er wordt gestuurd op bruto sollicitaties en/of inschrijvingen i.p.v. uren, marges en winst;
  6. Er wordt samengewerkt met tussenpartijen (o.a. uitzendbureau.nl, Nationale vacature bank, Monsterboard);
  7. Data (online en offline) is niet op orde, onbetrouwbaar en onvolledig;
  8. Er is beperkte kennis over de mogelijkheden van de back-end (ATS) van de leverancier;
  9. Vacature pagina’s zijn van slechte kwaliteit en zijn SEO technisch moeilijk vindbaar;
  10. Veel websites converteren slecht waardoor online advertising niet uit kan.

Onze aanpak

In alles wat wij doen, keuzes die wij maken, nemen wij onze opdrachtgevers mee. Wij zorgen dat de basis (het digitale fundament) staat en dragen gedurende de samenwerking onze kennis over aan onze opdrachtgevers. Wij vinden namelijk dat onze opdrachtgevers in staat moeten zijn om dagdagelijkse werkzaamheden op het gebied van digitale marketing zelf uit te kunnen voeren.

Met meer dan 10 jaar ervaring op het gebied van digitale marketing zijn onze consultants in staat om binnen 2 weken al de eerste resultaten te leveren op het gebied van meer relevante sollicitaties en nieuwe kandidaten. Hierdoor creëren wij draagvlak in de organisatie en kunnen we versnellen met de digitale transitie.

digitalworks-belt-terug

Is dit herkenbaar? Wij bellen u graag terug!

Waar ligt onze kracht?

Digitale strategie

Samen met directie en management ontwikkelen wij een visie voor het digitale kanaal en een effectieve digitale marketing strategie die uw organisatie laat groeien.

Feedmanagement

Wij zorgen ervoor dat alle vacatures automatisch gepusht worden naar de verschillende jobboards waardoor we een enorme boost aan relevant verkeer naar de website sturen.

Online adverteren

Wij brengen de openstaande vacatures onder de aandacht in de verschillende advertentiekanalen wat een extra boost geeft aan relevante kandidaten.

Conversie optimalisatie

Met onze kennis en ervaring optimaliseren wij de website en vacaturepagina’s waardoor we meer kwalitatief goede sollicitaties en inschrijvingen realiseren.

Google for Jobs

We zorgen ervoor dat de vacatures zichtbaar zijn in de resultaten van Google for Jobs.

Marketing automation

Door middel van inzet van marketing automation richten we interne processen efficiënter in waardoor er meer tijd over is voor belangrijke zaken. En passen we 1 op 1 marketing toe waardoor we effectiever marketing inzetten.

We hebben de samenwerking als zeer prettig ervaren en bevelen DigitalWorks dan ook zeker aan als digital marketing partner.

digitalworks-young-capital-logo

Margriet de Kroon

YoungCapital

Met wie wij verder samenwerken